Application a case method as method of interactive training on chair of molecular biology and genetics of KAZNMU
Keywords:
innovative technologies, interactive methods of training, case method, congenital defects warmly – vascular system,Abstract
In article questions of innovative technologies of the training, succeeded raditional methods of training are considered. Innovative activity (technology) covers all parties of didactic process: organization forms, contents and technology of training, educational cognitive activity. The method a case-stadi as the interactive method of training applied on chair of molecular biology and genetics of KAZNMU is considered in detail; in particular on the system subject “Congenital Developmental Anomalies of the Cardiovascular” at the first year.References
1 Аканов А.А., Ахметов В.И., Абирова М.А., Кызаева А.Д., Турдалиева Б.С., Есенжанова Г.М., Мырзабеков О.М., Каракушикова А.С., Керимбаева С.Р., Каржаубаева А.М. Методы обучения и формы//Модель медицинского образования Казахского Национального Медицинского Университета им. С.Д. Асфендиярова. – Алматы, 2011. – 53 с
2 Козина И. Case study: некоторые методические проблемы// Рубеж – 1997.-№10-11. С.177-189
3 Изменение в образовательных учреждениях: опыт исследования методом кейс – стадии / под ред. Г.Н розуменовой.
Томск, 2003
4 Переход к открытому образовательному пространству. Феноменология образовательных инноваций. Коллективная мо нография/ под ред. Г.Н. Прозументовой.- Томск, Изд-во Том. Ун-г, 2005. часть 1.
5 Рейнгольд Л.В. За пределами CASE- технологий / Л.В.Рейнгольд// Компьютера; 2000, №13-15
6 Смолянинова О.Г. Информационные технологии и методика Case Study в профессиональном обучении студентов педагогического вуза: Труды // Всероссийской научно – методической конференции. “Образование ХХ1 века: инновационные технологии, диагностика и управление в целях информатизации и гуманизации”, Красноярск, 2000 г / О.Г. Смолянинова., Красноярск, 2000.
7 http: // www. casemethod.ru
2 Козина И. Case study: некоторые методические проблемы// Рубеж – 1997.-№10-11. С.177-189
3 Изменение в образовательных учреждениях: опыт исследования методом кейс – стадии / под ред. Г.Н розуменовой.
Томск, 2003
4 Переход к открытому образовательному пространству. Феноменология образовательных инноваций. Коллективная мо нография/ под ред. Г.Н. Прозументовой.- Томск, Изд-во Том. Ун-г, 2005. часть 1.
5 Рейнгольд Л.В. За пределами CASE- технологий / Л.В.Рейнгольд// Компьютера; 2000, №13-15
6 Смолянинова О.Г. Информационные технологии и методика Case Study в профессиональном обучении студентов педагогического вуза: Труды // Всероссийской научно – методической конференции. “Образование ХХ1 века: инновационные технологии, диагностика и управление в целях информатизации и гуманизации”, Красноярск, 2000 г / О.Г. Смолянинова., Красноярск, 2000.
7 http: // www. casemethod.ru
Downloads
How to Cite
Almukhambetova, S. K., Nurtaeva, K. S., Kuandykov, E. U., & Kashaganova, Z. A. (2015). Application a case method as method of interactive training on chair of molecular biology and genetics of KAZNMU. Experimental Biology, 60(1), 253–256. Retrieved from https://bb.kaznu.kz/index.php/biology/article/view/106
Issue
Section
Training of Specialists in System Biology