Situational tasks as form of interactive studying of medical parasitology
Keywords:
solution of situational tasks, interactive methods of training, medical parasitology,Abstract
In article possibility of application of situational tasks of medical parasitology as one of forms of interactive training is considered. Use of situational tasks promotes formation of clinical thinking of students, encourages creative dispute, stimulates students and gives them feeling of satisfaction with a work result, increases interest to studied discipline. Work on the solution of situational tasks on occupations is carried out as individually, and in a group form, probably joint discussion of the most difficult questions.References
1 Артюхина А.И., Чумаков В.И. Интерактивные методы обучения в медицинском вузе .-Волгоград, 2011.
2 Дианкина М.С. Профессионализм преподавателя высшей медицинской школы (психолого-педагогический аспект). –Москва, 2000.
3 Кисляков П.А. Применение метода решения ситуационных задач в процессе формирования у студентов – будущих педагогов готовности к обеспечению социальной безопасности //Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). – 2012. – №10(18), www.sisp.nkras.ru
4 Маткаримова Д.Ш. Технология конструирования ситуационных задач в содержании практического обучения // Молодой ученый. – 2012. – №4. – С. 434-437.
5 Пиняев С.М., Варшавская Л.В. Опыт преподавания паразитологии в учебной практике кафедры биологии НИЖГМА// Актуальные проблемы современной науки с материалами Х Юбилейной Международной Телеконференции, – 2013. – Т.2, №1.
6 Хомулло Г., Петрова М., Павлова Н., Кокорева Г., Сандомирская Л., Курбатова Л., Шестакова В., Харитонова Е. Сборник ситуационных задач по генетике и медицинской паразитологии. – МИА, 2007. – 144 с.
2 Дианкина М.С. Профессионализм преподавателя высшей медицинской школы (психолого-педагогический аспект). –Москва, 2000.
3 Кисляков П.А. Применение метода решения ситуационных задач в процессе формирования у студентов – будущих педагогов готовности к обеспечению социальной безопасности //Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). – 2012. – №10(18), www.sisp.nkras.ru
4 Маткаримова Д.Ш. Технология конструирования ситуационных задач в содержании практического обучения // Молодой ученый. – 2012. – №4. – С. 434-437.
5 Пиняев С.М., Варшавская Л.В. Опыт преподавания паразитологии в учебной практике кафедры биологии НИЖГМА// Актуальные проблемы современной науки с материалами Х Юбилейной Международной Телеконференции, – 2013. – Т.2, №1.
6 Хомулло Г., Петрова М., Павлова Н., Кокорева Г., Сандомирская Л., Курбатова Л., Шестакова В., Харитонова Е. Сборник ситуационных задач по генетике и медицинской паразитологии. – МИА, 2007. – 144 с.
Downloads
How to Cite
Almukhambetova, S. K., Nurtaeva, K. S., Kuandykov, E. A., & Kashaganova, Z. A. (2015). Situational tasks as form of interactive studying of medical parasitology. Experimental Biology, 60(1), 257–260. Retrieved from https://bb.kaznu.kz/index.php/biology/article/view/107
Issue
Section
Training of Specialists in System Biology